Hrad ušetří 57 milionů
Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok 446,5 milionu korun. Je to zhruba o 57 milionů korun méně, než jí přidělil letošní schválený...
Počet nehod na elektrokolech přibývá
Počet dopravních nehod, při kterých byli cyklisté na elektrokolech, loni tvořil téměř 15 procent ze všech nehod na kolech. Policisté jich evidovali 641...
Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...
Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...

Murphy radí

Murphyho zákoník

Jeden iniciativní blbec je horší než teroristické komando!

Co se v životě podaří, o chvíli se obrátí naruby.

Výhodně vyměním falešnou pětistovku za dvě pravé dvěstěkorunáčky. Zn..: Berte, dokud je v akci!

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

06.03.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.

S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Co se děje s počasím? Máme si na projevy klimatických změn zvykat?

26.03.2018 Sníh na Floridě a na Sahaře, extrémní vedra v Austrálii, lijáky ve střední Evropě – podle odborníků jde o projevy klimatických změn, s nimiž se budeme setkávat stále častěji. Jak proměna podnebí zasáhne naše zeměpisné šířky? A budeme jednou trávit leden v plavkách? Vlivem klimatických změn se letos Florida ocitla pod sněhem – poprvé po třiceti letech. Na Floridě a na Sahaře nedávno zažili šok – americký poloostrov i gigantickou africkou poušť pokryl sníh. Podobné extrémy však podle klimatologů představují pouhý začátek.
Změny v přímém přenosu „Odborníci o klimatických změnách stále hovoří, v různých studiích se dočítáme, že nás čekají extrémy počasí. To, že Floridu letos v lednu zavál sníh, už skutečně můžeme za takový extrém považovat – arktický vzduch se tentokrát dostal opravdu nezvykle nízko,“ vysvětluje meteoroložka Dagmar Honsová. Arktický vzduch letos skutečně vyvolal pozdvižení, přestože jsme si už v posledních letech museli zvyknout na titulky jako „Španělsko si neví rady se sněhem“ nebo „Větrná smršť, jakou Francie nepamatuje, brala životy“. Podle klimatologů jde v případě Floridy o projev globálního oteplování, kdy vzduch ze severu „padá“ níž a ochlazuje lokální teplejší vzduch. Ten má v sobě víc vlhkosti, a výsledkem je právě sněžení.

Návrh na zrušení letního času

22.03.2018 Změna času 2018: Letní čas: noc na 25. března, Zimní čas: noc na 28. října.
V únoru 2018 se skupina poslanců Evropského parlamentu snažila o první krok ke zrušení střídání letního a zimního času. Nakonec se ale podařilo schválit jen výzvu Evropské komisi, která má teď výhody a nevýhody střídání času prozkoumat a navrhnout nějaké řešení.
(Zdroj: www.reflex.cz)

Klient stačí, klientka není nutná. Spořitelna smí dál užívat jen mužské oslovení

21.03.2018 Otázku genderové vyváženosti v oslovování zákazníků u spořitelny řešil v pondělí německý Spolkový soud. Podle něj je v pořádku, když instituce používá jen mužské oslovení „klient“, kterým tituluje i ženské zákaznice. Na údajnou diskriminaci si u soudu stěžovala seniorka z Dortmundu, informovala agentura DPA. Podle České spořitelny žádný český klient nikdy nic podobného neřešil. Podnět soudu dala Marlies Kramerová (80), angažovaná bojovnice za práva žen ze spolkové republiky Sársko. Oslovení „klient“ a „majitel účtu“ je podle ní diskriminační, a požadovala, aby spořitelna používala i ženské formulace oslovení.
Soud ale její stížnosti nevyhověl. Podle něj nejde o zásah do osobnostních práv ani porušení zásad rovnosti, což je rozhodnutí, ke kterému dospěly už nižší soudy. Ty mimo jiné uvedly, že dvojí oslovení by komplikovalo už jinak obtížné texty. Užití mužské formy se navíc již „2000 let“ vztahuje na obě pohlaví, jak své rozhodnutí zdůvodnil sárský zemský soud. Pokud by soud dal stěžovatelce za pravdu, musela by spořitelna přetisknout zhruba 800 formulářů a problémy by mohlo mít i 1600 dalších finančních institucí. Podle profesorky práva z Dortmundu Marie Wersigové by se rozhodnutí soudu zřejmě muselo odrazit i v jazyce užívaném ve všech dalších právních úmluvách, citoval ji týdeník Der Spiegel.
(Zdroj: blesk.cz)

Šmejdi nabízí žárovky zdarma, pak si účtují tisíce

21.03.2018 Senioři, maminky na dovolené i další lidé, kteří přes den zůstávají doma, by se měli mít na pozoru před „žárovkovou“ taktikou šmejdů. Nabízejí úsporné žárovky, které naoko rozdávají zadarmo, ale za jediným podpisem se ukrývají horentní sankce v řádu tisícovek korun. Česká obchodí inspekce radí jakékoliv výhodné žárovky nekompromisně odmítat.
„Dobrý den, ukažte mi váš účet za elektřinu.“ I takto může začít nečekaná návštěva, která zazvoní u bytu nebo domu. Lidem, nejčastěji seniorům nebo matkám na mateřské, se snaží vnutit změnu dodavatele energií. Nabízejí nejen úsporu peněz, ale také hodnotný dárek v podobě drahých žárovek. „A tady máte ještě dárek – úsporné žárovky zdarma, jen nám to tady podepište a já půjdu,“ zní další z typických prohlášení. Případně pochválí dobrou spolupráci. Mnozí lidé v radosti podepíšou a výměnou za to získají žárovky za drobný poplatek nebo dokonce úplně zadarmo. Problém je ovšem v tom, že si ani nevšimnou, že zároveň podepsali jak smlouvu na změnu dodavatele, tak nepřiměřené sankce pro případ, že od této smlouvy odstoupí. Sankce 2000 korun „Jakmile spotřebitel zjistí, že změna dodavatele energií je pro něj vlastně nevýhodná a chce odstoupit, firma začne upozorňovat na kupní smlouvu na žárovky a často nepřiměřeně tlačit na jejich uhrazení,“ upozornil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich s tím, že jde obvykle o částky ve výši až 2000 korun.
(Zdroj: blesk.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Emil
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner