Nájemníci budou platit o polovinu víc za opravy v bytech
Nájemce je povinen zajištovat a hradit běžnou údržbu a drobné opravy související s užíváním bytu. Za ostatní opravy pak odpovídá pronajímatel. Nařízení o běžné...
Cena bitcoinu zlomila další rekord
Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se ve středu vyšplhala na rekordních více než 109 481 dolarů (zhruba 2,4 milionu korun).
Hrad ušetří 57 milionů
Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok 446,5 milionu korun. Je to zhruba o 57 milionů korun méně, než jí přidělil letošní schválený...
Počet nehod na elektrokolech přibývá
Počet dopravních nehod, při kterých byli cyklisté na elektrokolech, loni tvořil téměř 15 procent ze všech nehod na kolech. Policisté jich evidovali 641...
Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...

Murphy radí

Murphyho zákoník

Jeden iniciativní blbec je horší než teroristické komando!

Jeden iniciativní blbec je horší než teroristické komando!

Pokud se již jednou něco pokazilo, všechny pokusy o opravu to ještě víc pokazí.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

06.03.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.

S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Google vyrazil do boje proti falešným zprávám. Začal je označovat za pravdivé, nebo nepravdivé

02.06.2017 Uživatelům vyhledávače Google po celém světě se od pátku u některých dotazů a zpráv může zobrazit hodnocení pravdivosti jako „převážně pravdivý“ nebo „nepravdivý“. Internetový gigant se tak chce zapojit do boje proti šíření dezinformací. Takzvaný fact-checking budou pro internetového giganta provádět zavedené ověřovací portály nebo média, uvádí agentura AP. S vlastní strategií na potlačení falešných zpráv ve čtvrtek přišel také Facebook.
Google nový prvek spustil již loni v říjnu, ovšem pouze na území USA a Velké Británie. Postupně pak přidával další země a v pátek zpřístupnil službu fact-checkingu celému světu a všem jazykům. Zatím však nástroj funguje ve velmi omezené míře, protože kritéria pro zapojení do systému v současné době splňuje jen několik skupin. Kvůli poskytování fact-checkingu Google oslovil více než stovku organizací, mezi nimiž jsou zavedené ověřovací weby PolitiFact nebo Snopes.com, ale také zpravodajské organizace jako agentura AP, britská BBC nebo americké National Public Radio. Pravdivost budou moci posuzovat jen instituce, které „algoritmus označí jako důvěryhodné zdroje informací“.
Zdroj: www.irozhlas.cz

Technologie inspirovaná přírodou. Berušky možná ovlivní skládaní deštníků nebo solárních panelů

02.06.2017 Slunéčko sedmitečné by mohlo inspirovat technologické inovace v robotice, lékařství nebo třeba při výrobě satelitních antén. Jinak by se jednou mohl skládat i obyčejný deštník, který od dob svého vzniku funguje prakticky stejně. Může za to výzkum vědců Tokijské univerzity, kteří zkoumali, jak přesně slunéčka skládají křídla pod své červené, tečkované krovky.
Tým profesora Kazuye Saita by rád našel lepší způsob, jak skládat a rozkládat solární panely nebo třeba antény, které na palubách raketoplánů putují do vesmíru. I když vědci mají skládání křídel hmyzu poměrně dobře zmapované, prozkoumání celého procesu umožnila až moderní technologie. aponští vědci vyzkoušeli řadu technik, než se jim povedlo najít tu správnou. Z tvrzené pryskyřice, která se jinak hojně používá v kosmetických salonech na umělé nehty, ručně vytvořili tenkou, průhlednou a dostatečně pružnou umělou krovku. Umožnila jim vidět, co se děje s křídlem pod ní. Počítačová tomografie pak odhalila, že se křídla slunéčka rozkládají podobným způsobem jako klasický krejčovský metr. Nemají žádný kloub, křídlo se roztáhne díky tlaku žilek na jejich povrchu.
Zdroj:www.irozhlas.cz

Je marketing zlo? Ne, když je autentický a vtipný.

29.05.2017 Před deseti lety jen málokdo tušil, jak výrazně mohou do marketingu zasáhnout Facebook a Twitter.
Pokud chtěly firmy sdělit něco nového, sázely na tiskové konference s bohatým pohoštěním a dárky. Dnes se trend obrátil: snad neexistuje inzertní web, kde by společnosti nehledaly specialistu na sociální sítě. Přesto bychom podle experta na marketing Karla Křivana neměli slepě podléhat jen on-line světu. Není všemocný a může se velmi rychle obrátit proti firmě samotné. A za druhé: stále je řada lidí, kteří na webu nežijí, a firmy potřebují oslovit i je. "Jen už to není klasickou tiskovou konferencí, ta doba je pryč," říká šéf agentury MouseHouse a vysokoškolský pedagog.

Mrazy zničily úrodu za téměř půl miliardy Kč

23.05.2017 Pojišťovny vyplatí zemědělcům desítky milionů korun za škody způsobené mrazem. Mrazy zničily ovocnářům čtvrtinu úrody za téměř půl miliardy Kč.
Letošní jarní mrazy zničily českým ovocnářům přibližně čtvrtinu úrody v odhadované hodnotě 478 milionů korun. Nejvíce mrazy poškodily sady na Moravě. Největší propad sklizně se čeká u meruněk a broskví, a to kolem 80 procent. Finančně se největší ztráty odhadují u jablek jako hlavního ovocného druhu v Česku, měly by se pohybovat kolem 270 milionů korun. Nejvíce poškozeny byly jahody a vinná réva.
červen 2025
T po út st čt so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má svátek Jarmil
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
n� partner