Nájemníci budou platit o polovinu víc za opravy v bytech
Nájemce je povinen zajištovat a hradit běžnou údržbu a drobné opravy související s užíváním bytu. Za ostatní opravy pak odpovídá pronajímatel. Nařízení o běžné...
Cena bitcoinu zlomila další rekord
Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se ve středu vyšplhala na rekordních více než 109 481 dolarů (zhruba 2,4 milionu korun).
Hrad ušetří 57 milionů
Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok 446,5 milionu korun. Je to zhruba o 57 milionů korun méně, než jí přidělil letošní schválený...
Počet nehod na elektrokolech přibývá
Počet dopravních nehod, při kterých byli cyklisté na elektrokolech, loni tvořil téměř 15 procent ze všech nehod na kolech. Policisté jich evidovali 641...
Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...

Murphy radí

Murphyho zákoník

Co se v životě podaří, o chvíli se obrátí naruby.

Vyměním vysavač za demižón vína. Zn..: Z titulu rozvodu jsem přestal vysávat a začal nasávat.

Výhodně vyměním falešnou pětistovku za dvě pravé dvěstěkorunáčky. Zn..: Berte, dokud je v akci!

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

06.03.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.

S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Japonská skupina Asahi kupuje Plzeňský prazdroj

13.12.2016 Japonský pivovar Asahi Group Holdings se dohodl na koupi Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek společnosti SABMiller za 7,3 miliardy eur (197,3 miliardy korun). Oznámila to v úterý firma. Výsledná cena je o miliardu eur vyšší, než očekávali analytici. Šlo o největší nákup v historii japonského pivovaru.
Zájemci mohli do neděle podávat závazné nabídky na koupi pivovarů a již pondělní informace HN naznačovaly, že ostatní zájemce Japonci přebili. Ostatní uchazeči o Prazdroj a další pivovary sice Japonce nedokázali trumfnout, jejich nabídky ale podle informací HN nebyly podhodnocené. Asahi kromě Prazdroje získá i slovenský Topvar, maďarský Dreher, rumunský Ursus a polskou Kompanii Piwowarskou. Japonská pivovarnická skupina již šestnáct let v Praze produkuje svou nejpopulárnější značku Super Dry, která míří do celé Evropy. Pro Japonce ji na zakázku vaří konkurent Prazdroje - Pivovar Staropramen. Druhou nejvyšší částku sedm miliard eur podle dřívějších informací HN dohromady nabídly švýcarský Jacobs Holding spolu s kanadským penzijním fondem PSP a českou společností R2G. Za ní stojí někdejší spolumajitel České gumárenské společnosti Oldřich Šlemr či spolumajitel Avastu Eduard Kučera. Pivo chtěla vařit i PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, nabídla ale jen 6,5 miliardy eur.

Kde Češi nejradši nakupují?

07.12.2016 Nejoblíbenějšími prodejnami potravin v Česku jsou sítě Kaufland, Lidl a Globus. Vyplývá to z nového průzkumu agentury Wellen na reprezentativním vzorku 1049 obyvatel.
Lidé měli uvést, ve které z prodejen dostupných v jejich okolí nejraději nakupují. Agentura se tak snažila, aby se ve výsledku neprojevily hlavně dostupnost a počet prodejen daného řetězce, ale také další kritéria ukazující, jak obchodník dokáže zaujmout. I díky tomu se na třetí místo dostal Globus – přestože v tuzemsku provozuje jen 15 hypermarketů, vyberou si jej lidé raději než třeba Albert (přes 300 prodejen) nebo Penny Market (kolem 360). Oproti loňskému roku si nejvíce polepšily hypermarkety Tesco a také řetězec Lidl, který se úspěšně dostává z kategorie diskontních prodejen do "luxusnější" skupiny supermarketů. Už z minulého průzkumu agentury Wellen před rokem a půl vyšel Lidl jako řetězec, který se za poslední rok nejvíce zlepšil. U Kauflandu si lidé cení hlavně příznivých cen, sortimentu a různých akcí (slev). Lidl boduje akcemi, sortimentem, příznivou cenou i kvalitou. U třetího Globusu spotřebitelé nejčastěji uváděli hodnocení jako "poctivé, české, vysoká kvalita, dobrá cena".
zdroj: ihned.cz

Obchodníci čekají o Vánocích rekordní tržby

02.12.2016 Pro obchodníky začíná nejdůležitější měsíc v roce. Ačkoliv prodejci lákají na vánoční nákupy už od září či října, zákazníci do obchodů míří hlavně v prosinci, a to jak do kamenných, tak do internetových.
Jen e-shopy by měly na dárcích k Vánocům utržit třetinu svých celoročních tržeb. Podle odhadů srovnávače Heureka by internetové obchody měly za celý letošní rok utržit 96 miliard korun, tedy o 19 procent více než loni. A z toho více než 30 miliard korun právě na vánočních dárcích. Podle odhadů e-shopů bude letos hitem virtuální realita. Co dostanou Češi na Vánoce, odhadují e-shopy také z prodeje v rámci Black Friday, kdy se nejvíce prodávala elektronika.

Zuno Bank končí

04.10.2016 Zuno Bank v České republice a na Slovensku končí. Mateřská Raiffeisen Bank International Group (RBI) se rozhodla postupně ukončit její činnost, informovala dnes banka. Zuno Bank převede své bankovní aktivity na českou Raiffeisenbank, respektive slovenskou Tatra banku. Mělo by se tak stát nejpozději do konce prvního pololetí roku 2017.
Pro téměř 266 000 klientů Zuno se nyní nic nemění. "Klienti nemusejí v tento okamžik podnikat žádné kroky. I nadále jim budeme poskytovat potřebný servis. Od 21. října letošního roku však již nebudeme nabízet služby novým klientům. O dalších krocích budeme všechny naše klienty informovat s dostatečným předstihem," uvedl generální ředitel Zuno Oyvind Oanes. RBI uvedla, že chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí. Zuno nabízela bezplatné vedení běžného účtu bez dalších podmínek, pouze každý výběr z tuzemského bankomatu přišel na 28 korun (v zahraničí 80 korun) a zahraniční SEPA platba na 180 korun. Kdo si místo toho připlatil 68 korun jako měsíční paušál nebo zaplatil kartou od Zuno alespoň 3000 korun měsíčně, získal variantu Účet Plus obsahující všechny základní služby včetně výběrů z bankomatů (od částky 1000 korun), pojištění k platební kartě a zahraniční SEPA platby.
zdroj: ihned.cz
červen 2025
T po út st čt so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má svátek Laura
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
n� partner