Ztráty PPF z odchodu z Ruska po invazi dosáhly stovek milionů eur
24.06.2023
Náklady skupiny PPF související s odchodem z Ruska po invazi na Ukrajinu dosáhly stovek milionů eur. Nebýt toho, skupina loni měla vyšší zisk než před pandemií covid-19, řekl novinářům ředitel PPF Jiří Šmejc, který stojí v čele skupiny jeden rok. PPF vykázala za loňský rok čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy Kč), o 49 procent méně než o rok dříve. Aktiva skupiny loni klesla o 5,5 procenta na 39,9 miliardy eur (960 miliard Kč).
"Výsledek odráží sílu a odolnost skupiny. Naštěstí jsme byli dobře diverzifikovaní, což nás ochránilo před geopoliticky složitou situací," uvedl Šmejc. Odchod z Ruska byla podle něj jednoznačně správná věc. "Jsou základní principy, které jsou důležitější, než jestli vyděláte o pár korun víc nebo míň. Dobré bylo, že se jsme to udělali rychle," dodal.
Jak upozornil, investiční strategie bude orientovaná do oborů, kterým PPF rozumí, tedy do telekomunikací, médií, finančních služeb a e-commerce. Strategie PPF spočívá také v tom, aby PPF získala místo v orgánech společností, do nichž investuje. "DNA PPF se nemění, chceme zásadně ovlivňovat dění ve firmách, které dlouhodobě vlastníme," upozornil.
Zvažovaných investičních příležitostí je nyní podle něj více. "Čekal jsem ale, že se situace do ceny aktiv propíše více, než se to stalo," poznamenal. PPF podle něj nyní sleduje televizní a bankovní odvětví. "Je to o tom, kam se ceny aktiv nyní vydají," dodal s tím, že PPF zvýšila počet analytiků, právníků či investičních ředitelů. Nyní ročně hodnotí PPF kolem 50 investičních nápadů.
Během posledních 18 měsíců se PPF soustředila na byznysová partnerství i akvizice především v Evropě. Výsledkem je vstup do ProSiebenSat.1 Media, německé mediální společnosti, a polského InPostu, provozovatele evropské sítě samoobslužných výdejních boxů a logistických center pro e-commerce. Také investici do InPostu hodnotí Šmejc jako potvrzení vstupu na trhy západní Evropy, protože firma působí kromě Polska i ve Velké Británii či Francii.
B
(Zdroj: moneymag.cz/)
Skončí slevové akce v obchodních řetězcích?
11.10.2019
Velké obchodní řetězce už nebudou moci pořádat slevové akce na vybrané zboží. Navrhuje to ministerstvo zemědělství v chystané novele zákona o významné tržní síle, která je v připomínkovém řízení.
Novela tím zásadně ovlivní nízkopříjmové skupiny obyvatelstva, které jsou na slevách závislé, například penzisty, řekl v rozhovoru s ČTK prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.
Český export zřejmě letos dosáhne rekordních 3,7 bilionu
11.10.2019
Český export by měl letos dosáhnout 3,7 bilionu korun, což by podle hlavní ekonomky Raiffeisenbank Heleny Horské byl nový rekord.
Vyplývá to z odhadu tzv. Indexu exportu, který sestavuje Asociace exportérů a Raiffeisenbank. Výhled na příští kvartál však již optimistický není a očekává, že tempo zpomalí.
Nezaměstnanost v Česku v září opět stagnovala na 2,7 procenta
09.10.2019
Nezaměstnanost v Česku zůstala v září už třetí měsíc v řadě na 2,7 procenta. Počet lidí bez práce ale klesl na 201 900, což je nejnižší zářijová hodnota od roku 1996. Snížil se také počet volných pracovních míst, zaměstnavatelé jich nabízeli zhruba 345 tisíc. Oznámil to v úterý Úřad práce České republiky.
"Firmy už naplno rozjely svou činnost a přijímají další nové zaměstnance. Zájem z jejich strany je především o technické profese nejen na dělnických, ale i vyšších pozicích," uvedla generální ředitelka Úřadu práce Kateřina Sadílková. Nadále pokračují sezonní práce a zároveň ještě doznívá turistická sezona. Nejnižší míra nezaměstnanosti byla na konci září v Jihočeském a Pardubickém kraji, a to shodně 1,9 procenta. V Praze a Plzeňském kraji byla nezaměstnanost na dvou procentech. Naopak v Moravskoslezském kraji bylo bez práce 4,2 procenta lidí. Na jedno volné pracovní místo připadá celostátně v průměru 0,6 uchazeče. Meziměsíční nárůst nezaměstnanosti zaznamenalo v září 25 okresů, pokles 51. Nejnižší podíl nezaměstnaných má Praha-východ, a to 1,2 procenta. V okresech Jindřichův Hradec a Rychnov nad Kněžnou je pak bez práce 1,3 procenta lidí. Nejhůře je na tom Karvinsko s nezaměstnaností 6,6 procenta.
Česká mobilní síť je jedna z nejkvalitnějších v Evropě
07.10.2019
Vodafone, nejmenší český operátor mobilní sítě, se dočká razantního rozšíření byznysu, které mu má pomoci v boji proti spojené konkurenci.
V červenci firma převzala provozovatele kabelové televize UPC a s ním i 1,5 milionu domácností připojených k vysokorychlostní kabelové síti. Půl milionu zákazníků využívá kabelovou přípojku jako jedno z nejlepších řešení pro rychlý internet, půl milionu má kabelovou televizi a dvě stě tisíc má přes kabel i telefon. Viceprezident českého Vodafonu John Rutherford upozorňuje, že integrace s UPC nejenom otevřela zákazníkům dveře k neomezeným datovým tarifům, ale nových služeb se dočkají i firmy.