Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop

16.04.2025 Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují na chybně uvedenou cenu a objednávku ruší. Jindy se lze setkat s případy, kdy se cena zboží změní po jeho přidání do košíku. Kdy jsou cenové změny v souladu se zákonem, kdy smlouvu změnit nelze a jak takové případy řešit?
Poté, co si na e-shopu vyberete určité zboží, dáte jej do košíku, objednáte a případně také zaplatíte, uzavíráte tím s prodávajícím kupní smlouvu. Jakmile je smlouva uzavřena, nemůže ji prodávající jednostranně změnit. „Cena uvedená v objednávce je tak pro prodávajícího zavazující. Uvedená cena musí být navíc konečná, tedy včetně daní a veškerých poplatků,“ vysvětluje ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová a doplňuje: „Jestliže není možné cenu rozumně předem určit, uvede prodávající alespoň způsob výpočtu. Po provedení objednávky tak prodávající nemůže navýšit cenu o neočekávané poplatky.“
Jiná situace nastává v případě, kdy prodejce uvede u zboží zjevně chybnou, nápadně nízkou cenu. „Například místo deseti tisíc korun jen sto korun. V takovém případě by měli spotřebitelé zpozornět a raději cenu ověřit. U nápadně nízké ceny totiž spotřebiteli musí být jasné, že se zřejmě jedná o chybu, a tak při nakupování nemůže být takzvaně v dobré víře,“ uvádí Hekšová. Důsledkem je, že podnikatel nemusí plnit – poskytnout zboží či službu – a spotřebiteli vrátí veškeré přijaté finanční prostředky.
Některé e-shopy či nákupní galerie nabízejí zboží na svých stránkách za nápadně nízké ceny úmyslně, v takových případech jde ale o praktiky za hranou zákona.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

Kampaň na elektronické dálniční známky a upozornění na chyby

22.01.2021 Stát spustil informační kampaň propagující nové fungování dálničních poplatků po zahájení prodeje elektronických dálničních známek. Kampaň by zároveň měla eliminovat některé časté omyly motoristů při nákupu.
Chybu dosud udělala asi tři procenta z nich, nejčastěji jde o zadání špatné SPZ, řekl na tiskové konferenci ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Načasování kampaně cílí na konec platnosti ročních známek z loňska v závěru ledna. Od prosince loňského roku se prodalo asi 690 000 elektronických známek, meziročně zatím méně. Na konci ledna vyprší platnost loňských dálničních kuponů s roční platností. Definitivně tak skončí staré papírové viněty, které od letoška plně nahradily elektronické známky. Ceny známek se však letos nezměnily, roční známka stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Zůstává také zvýhodnění pro ekologická auta.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

ČR patří k zemím s nízkým podílem žen ve vedení velkých firem

22.01.2021 Na žebříčku 18 států skončilo třetí od konce. Vyplývá to z výsledků evropského indexu Gender Diversity Index (GDI) za rok 2020. Autoři hodnotili zastoupení žen v 668 společnostech, které jsou na burze. Index spočítali pro 586 z nich. Posuzovali zastoupení žen ve všech vedoucích funkcích, v představenstvu či na výkonných postech. Pozicím přisuzovali různou váhu.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Tržby realitních firem v Česku loni vzrostly i navzdory koronaviru

18.01.2021 Navzdory opatřením proti šíření koronaviru tržby realitních firem v Česku loni meziročně vzrostly, u některých více než o desetinu. Kvůli zvýšené poptávce mírně stoupl i počet makléřů. Zájem kupujících přechodně opadl pouze v několika týdnech po vyhlášení nouzového stavu v polovině března. Vyplývá to z vyjádření zástupců realitních firem.
"Celkem jsme v loňském roce navýšili obrat meziročně o 13,5 procenta, což je na situaci, která v celé republice panovala, naprosto neuvěřitelné. Nakonec jsme skončili na obratu čítajícím přesně 900 milionů korun," uvedl generální ředitel společnosti Re/Max Jan Hrubý.
Šok podle něj nastal pouze v březnu, jinak byl zájem lidí o nemovitosti velký. Ať už šlo o nemovitosti na investici nebo například chalupy.
"Loňský rok nebyl pro řadu profesí jednoduchý. My jsme však makléře nabírali a meziročně se nám podařilo zvýšit počet nových kolegů o osm procent, tedy o skoro stovku nových makléřů," doplnil Hrubý.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Zásilkovna ukončí spolupráci s Českou poštou

13.01.2021 Zásilkovna ukončí k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Podle svého vyjádření není firma spokojena s neustále se zvyšujícími cenami za služby pošty ani s jejich kvalitou.
Zásilkovna pro Českou poštu zajišťovala službu první míle. Díky tomu mohly e-shopy podávat zásilky určené pro Českou poštu na jakémkoliv výdejním místě Zásilkovny v České republice. Tyto balíky pak firma třídila a následně předávala poště v jejích hlavních třídicích depech. Tímto způsobem předala Zásilkovna na 600 tisíc zásilek.
V
(Zdroj: ihned.cz)
září 2025
T po út st čt so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má svátek Zita
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
n� partner