Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop

16.04.2025 Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují na chybně uvedenou cenu a objednávku ruší. Jindy se lze setkat s případy, kdy se cena zboží změní po jeho přidání do košíku. Kdy jsou cenové změny v souladu se zákonem, kdy smlouvu změnit nelze a jak takové případy řešit?
Poté, co si na e-shopu vyberete určité zboží, dáte jej do košíku, objednáte a případně také zaplatíte, uzavíráte tím s prodávajícím kupní smlouvu. Jakmile je smlouva uzavřena, nemůže ji prodávající jednostranně změnit. „Cena uvedená v objednávce je tak pro prodávajícího zavazující. Uvedená cena musí být navíc konečná, tedy včetně daní a veškerých poplatků,“ vysvětluje ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová a doplňuje: „Jestliže není možné cenu rozumně předem určit, uvede prodávající alespoň způsob výpočtu. Po provedení objednávky tak prodávající nemůže navýšit cenu o neočekávané poplatky.“
Jiná situace nastává v případě, kdy prodejce uvede u zboží zjevně chybnou, nápadně nízkou cenu. „Například místo deseti tisíc korun jen sto korun. V takovém případě by měli spotřebitelé zpozornět a raději cenu ověřit. U nápadně nízké ceny totiž spotřebiteli musí být jasné, že se zřejmě jedná o chybu, a tak při nakupování nemůže být takzvaně v dobré víře,“ uvádí Hekšová. Důsledkem je, že podnikatel nemusí plnit – poskytnout zboží či službu – a spotřebiteli vrátí veškeré přijaté finanční prostředky.
Některé e-shopy či nákupní galerie nabízejí zboží na svých stránkách za nápadně nízké ceny úmyslně, v takových případech jde ale o praktiky za hranou zákona.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

Tržby realitních firem v Česku loni vzrostly i navzdory koronaviru

18.01.2021 Navzdory opatřením proti šíření koronaviru tržby realitních firem v Česku loni meziročně vzrostly, u některých více než o desetinu. Kvůli zvýšené poptávce mírně stoupl i počet makléřů. Zájem kupujících přechodně opadl pouze v několika týdnech po vyhlášení nouzového stavu v polovině března. Vyplývá to z vyjádření zástupců realitních firem.
"Celkem jsme v loňském roce navýšili obrat meziročně o 13,5 procenta, což je na situaci, která v celé republice panovala, naprosto neuvěřitelné. Nakonec jsme skončili na obratu čítajícím přesně 900 milionů korun," uvedl generální ředitel společnosti Re/Max Jan Hrubý.
Šok podle něj nastal pouze v březnu, jinak byl zájem lidí o nemovitosti velký. Ať už šlo o nemovitosti na investici nebo například chalupy.
"Loňský rok nebyl pro řadu profesí jednoduchý. My jsme však makléře nabírali a meziročně se nám podařilo zvýšit počet nových kolegů o osm procent, tedy o skoro stovku nových makléřů," doplnil Hrubý.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Zásilkovna ukončí spolupráci s Českou poštou

13.01.2021 Zásilkovna ukončí k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Podle svého vyjádření není firma spokojena s neustále se zvyšujícími cenami za služby pošty ani s jejich kvalitou.
Zásilkovna pro Českou poštu zajišťovala službu první míle. Díky tomu mohly e-shopy podávat zásilky určené pro Českou poštu na jakémkoliv výdejním místě Zásilkovny v České republice. Tyto balíky pak firma třídila a následně předávala poště v jejích hlavních třídicích depech. Tímto způsobem předala Zásilkovna na 600 tisíc zásilek.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Tesla loni vyrobila přes půl milionu elektromobilů

05.01.2021 Automobilce Tesla se rok 2020 vydařil. V červnu se společnost Elona Muska nejdříve stala nejhodnotnějším výrobcem aut na světě, za celý rok pak loni v produkci elektromobilů poprvé pokořila hranici půl milionu. Vyrobila jich 509 737, což byl meziroční nárůst o 36 procent.
Dokonalý úspěch to ale není. Na trh se Tesle podařilo dodat "jen" 499 550 vozů, prodejní cíl byl minimálně 500 tisíc. Čísla se nicméně ještě mohou změnit po zveřejnění celkových výsledků společnosti na konci ledna, píše americký web zaměřený na technologie The Verge.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Platby kartou přes internet mají od ledna nová pravidla

22.12.2020 SMS kód už nebude stačit. Placení kartou na internetu bude od nového roku bezpečnější. Ovšem zároveň složitější pro klienty, kteří nemají chytrý telefon nebo nevyužívají internetové bankovnictví. Doposud jim stačilo například při nákupech v e-shopech vyplnit údaje z karty a zadat potvrzující SMS kód.
Od ledna budou muset přidat ještě další ověření. V současnosti při platbě na internetu většinou lidé zadávají číslo karty, dobu platnosti a tři číslice ze zadní strany u proužku s podpisem. Pak systém požádá o zadání jednorázového kódu, který přijde SMS zprávou na mobilní telefon. Evropská směrnice PSD2 požaduje silnější ověření. Klade požadavek na použití dvou ze tří autentizačních faktorů. "Jedním z nich je něco, co uživatel ví, například heslo, PIN. Druhým je něco, co uživatel vlastní, tedy například mobilní telefon. A třetí faktor je něco, co uživatel je, tedy biometrický údaj. Potíž stávající praxe je v tom, že SMS se počítá do stejné kategorie jako samotný telefon, tedy něco, co uživatel vlastní. Je proto potřeba přidat k ověření ještě jeden faktor," vysvětluje technologický konzultant z PwC Martin Huňka. S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
září 2025
T po út st čt so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má svátek Zita
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
n� partner